+45 50466082 k@katrinefriisberg.dk

Få hjælp til at fortælle jeres gode historie

Hjælp til den gode historie er for dig, som arbejder i en virksomhed eller organisation og er træt af, at I ikke får fortalt omverden om den forskel, som I gør for jeres målgruppe. I har travlt og mange vigtige gøremål. Det kan også være, at I er lidt i tvivl om, hvordan I skal få succes med at finde, skrive og dele jeres organisations gode historier.

Drømmer du om at skabe den synlighed og opmærksomhed, som du kan se, at andre organisationer og virksomheder skaber?

Du ved, at jeres organisation gør en forskel for dem I er sat i verden for. I pisker derudaf for at nå det hele, og du når måske aldrig helt i mål med to-do-listen. 

Måske har du en eller flere gode historier liggende i baghovedet. Historier, som du gerne vil fortælle omverden. Du ved måske endda, hvordan det skulle gøres … hvis bare du havde tid.

Jeres økonomi afhænger af, at I viser resultater. I har resultaterne. I gør en forskel for de mennesker, som I er sat i verden for at hjælpe.

Men når opgaverne hober sig op, bliver du nødt til at prioritere. Så selv om du gerne vil skrive den gode historie, er der bare så mange andre ting, som er mindst lige så vigtige.

Hvordan ville det føles, hvis den historie faktisk blev skrevet? Hvis du kunne stryge den fra din to-do-liste og samtidig fra din dårlige samvittighed?

En god historie går lige i hjertet hos din målgruppe. Den gør, at læseren bedre kan huske, ikke alene hvad du fortæller, men også dig – altså den organisation, som står bag historien.

At læse en god historie er ikke bare at læse. Det er at opleve.

Hjerneforskning viser, at når du læser, lytter eller ser en god historie, så aktiverer det de samme områder i hjernen, som bliver aktiveret, når du selv er til stede. Og derfor husker vi bedre gode historier end fakta og tal.

Ideelt set skal du fortælle en historie, som aktiverer oplevelsesmekanismerne i hjernen, men som bygger på fakta. På den måde taler du både til din modtagers fornuft og hjerte.

Det kan jeg hjælpe dig med.

Hej.

Jeg hedder Katrine Friisberg, og jeg hjælper virksomheder og organisationer med at bruge deres gode historier til at fortælle deres gode historier.  

Din organisations gode historier kan gøre en forskel. Lad mig hjælpe dig med at få dem fortalt, så de rykker noget. 

 

Mit navn er Katrine Friisberg, og jeg er journalist og kommunikationskonsulent for organisationer og virksomheder, som vil dele deres gode historier med deres målgruppe.

Jeg har mange års erfaring, først som journalist på en avis og siden som kommunikationskonsulent. Både som fastansat og som selvstændig.

Jeg hjælper virksomheder og organisationer med at bruge deres gode historier til at opnå synlighed og nå ud til deres målgrupper med historier, som målgruppen tager til sig og husker.

Mine kunder kommer til mig, fordi de ikke selv har tid eller kan overskue opgaven med at prioritere og få fortalt de gode historier, de finder i deres organisation.

De ved, at historierne kan gøre en stor forskel i forhold til at nå ud til deres målgruppe – både dem, som de gerne vil gøre en forskel for og dem, som de gerne vil vise deres gode resultater til.

Ved at samarbejde med mig får de enten en strategi, som de kan arbejde efter, den vigtigste historie, som de har på tegnebrættet lige nu eller et flow af gode historier, delt de steder, hvor det giver mest mening i forhold til historien og til målgruppen.

Hvordan gør vi? Du kan få hjælp på flere måder.

Den fulde pakke: Strategi, storytelling og spredning

Den fulde pakke er til dig, som arbejder i en organisation, hvor I ikke rigtig har arbejdet med at bruge storytelling før.

Eller hvor arbejdet er blevet sporadisk og aldrig en succes. 

I ønsker en gang for alle at få styr på det.

I får lagt en realistisk plan, som sikrer, at I skridt for skridt får fortalt de gode historier. Sammen sikrer vi, at de gode historier når ud til jeres målgruppe, så de kan gøre en forskel. 

Pakken indeholder: 

Et møde, hvor vi lægger en strategi for jeres storytelling. På mødet kommer vi ind på:

  • Jeres målgruppe – hvem vil I gerne nå?
  • De gode historier – hvor gemmer de sig i jeres organisation?

Før mødet sender jeg nogle skabeloner, som I kan bruge til at begynde at tænke over, hvem jeres målgruppe er. 

Strategi.

Ud fra vores samtale udarbejder jeg en storytelling-strategi.

Sammen tilretter vi den, så vi er sikre på at nå de målgrupper, som I ønsker, gennem de rette kanaler. 

Udførelse.

Jeg laver research, interviews og skriver de to første historier på listen. 

Spredning.

Jeg sørger for, at historierne bliver spredt via de kanaler, som vi er blevet enige om i strategien. 

Storytelling-skabeloner

I får mine skabeloner til god storytelling, så I sidenhen selv kan researche, interviewe og skrive jeres organisations gode historier. 

Pris: 18.000 kroner + moms

Den gode historie

Få skrevet jeres gode historie.

I har en god historie. I vil gerne have den fortalt, så den rammer jeres målgruppe lige i hjertet og sætter kød og blod på, hvilken forskel I gør.

Den gode historie-pakken er for dig, som har historien pakket og klar, men som gerne vil være helt sikker på, at den bliver fortalt, så den går rent ind.

I fodrer mig med fakta og kontaktoplysninger på dem, som skal interviewes. Så sikrer jeg, at historien kommer til at spille, som den skal.

I sørger selv for at tage billeder, eventuelt video og for at sprede historien via sociale medier, pressen, nyhedsbrev eller noget helt fjerde.

Pris: 4800 kroner + moms

Ps. Hvis I ikke har budget til fotograf og videoindslag, kan I tilkøbe fotos og kort video til deling på de sociale medier.

Rådgivningspakken

Rådgivningspakken er for dig, som egentlig gerne vil gøre det selv, men bare ikke helt har styr på, hvordan du griber det an. 

  • Du har travlt, og derfor ryger opgaven ofte ud af din to-do-liste

     

  • Du har dårlig samvittighed over, at I ikke kommer ud med de gode historier, som du ved vil gøre en forskel for jeres organisation

     

  • Når du sætter tid af til opgaven, ender det med, at du ikke kommer videre. For du er i vildrede i forhold til, hvordan du kommer i gang og skal gribe opgaven an.

     

  • Du har brug for en overskuelig måde tage hånd om opgaven, så du når i mål med at fortælle organisationens gode historier. 

Du kan bruge rådgivningspakken til rådgivning på flere måder: 

  • Få en strategi i forhold til, hvordan I kan bruge din organisations gode historier til at nå jeres målgruppe

     

  • En strategi i forhold til, hvordan I bedst når jeres målgruppe – sociale medier, presse, nyhedsbrev eller på anden vis

     

  • Rådgivning til en konkret historie, som du ikke kan få hul på. Du får styr på, hvordan du vinkler historien, laver research, kontakter kilder og laver interviews, og hvordan du fortæller historien. 

Rådgivningspakken består af:

  • 15 minutters afklaringssamtale, hvor vi indsnævrer, hvilket behov du har i forhold til strategi og udførsel

     

  • To timers rådgivningssamtale – enten via Zoom eller til et møde.

     

  • Skabeloner, som du kan bruge i dit videre arbejde med strategi, medier og det at fortælle den gode historie

Pris: 2500 kroner + moms